tisdag 29 november 2011

Gips och betong

Först gipsa mitt ansikte, sedan låta stelna, gjut min ansiktsform.
En del vill jobba stort, andra smått. Samma område kan bearbetas med delvis individuella delar delvis gemensamma. Jag tänker att projektet är en grund med mål som är för alla, hur vi når dem varierar, allt enligt läroplanen.

Visst formas vi, utvecklas vi när vi får jobba på det sätt som passar oss, IDENTITETEN formas, man lär känna sig själv. Precis som genom utmaningar lär man känna sig själv.
REFLEKTION tror jag på, att få fundera över i, under, efter processen. Reflektion ska inte vara ett tomt ord, det ska vara ett stöd i lärandet, en inre kraft.
Jag tänker att gjutandet i betong skulle passa perfekt att köra åldersblandat, hjälpas åt, det är tungt, räkna ut hur mycket behövs? Hur stor ska vi bygga? Hur mäter man då? Vad ska den vara till? Ska vi måla sedan? Går det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar