måndag 9 januari 2012

Det verkar ju bäst att lära sig en bokstav i taget

Bild lånad från ikea.se

Säger en förälder. 

Vilken bild har föräldrarna av skolan? Hur mycket vet de om hur vi jobbar? 

Sen tänker jag, vilket otroligt stort ansvar skolan har. Vilket förtroende jag får. Jag tänker att jag vill samla alla föräldrar vid skolstart. Med värme ödmjukt säga,

Jag är så glad för att var här
Jag kommer göra mitt yttersta för att alla barn, era barn, ska nå målen
Det här säger forskningen, såhär kommer vi arbeta, det här är mina utgångspunkter
Det kommer vara hårt arbete ibland, kräva ansträngning
Kom gärna hit och berätta om något, vi kan lära av dig, tillsammans
Vi kommer att utvärdera, fundera, reflektera
Vårt klassrum ser ut såhär för att jag tänker såhär
Era barn kommer lära sig mycket
Var inte oroliga, vi kommer lösa det tillsammans.
Vad tänker ni?

Skapa en helhet kring barnet. Vi hjälps åt.

Och det finns många sätt att lära sig läsa och skriva på…

2 kommentarer:

  1. Oj vilken fin blogg,vill läsa allt men har bara en liten morgonstund på mig. Återkommer:)

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta! Det gör mig glad att du tycker om min blogg. Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera