tisdag 24 januari 2012

FÅR man det?!

Vilka verktyg finns om man inte kan ett ord? Frågar jag.

Slå upp? Säger en elev tveksamt. 
Alla andra sitter tysta. Jag skriver på tavlan, tyda.se? fråga en kompis? Google Translate? Vart leta? Tittar frågande ut över klassen.

FÅR man det?! 
Hur menar du får? Undrar jag.

Kör hela låttexten i Translate.

Jag är klar! Räcker fram texten till mig.
Jag börjar läsa högt. 
Eleven börjar skratta högt.

Jag lämnar tillbaka den Google Translate-översatta texten till eleven.

Sanna jag översatte hela texten själv för den blev ju inte bra… Eleven ler snett. Jag använde Tyda och Translate för några ord och så men jag har gjort det själv.

Hur låter det på svenska nu? Man förstår? Hur låter det?

En nick till svar. Nöjda ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar