Hårdstyrt. Kriterierna är många. Bestämt. Obligatorisk litteratur, ordet tröttar mig. Referenssystem. Hård struktur. Åtskruvat. Man pratar med det osagda i grunden.
Sedan säger man, var kreativ! Tänk fritt!
Sedan säger man, var kreativ! Tänk fritt!
Eh?
Jag undrar, varför? Vilken kunskapssyn ligger i grunden?
Missförstå mig inte, jag vill leda i mitt klassrum. Stå för ramarna och de regler vi har. Men när reglerna är ett eget syfte då ledsnar jag.
Om jag lyfter det vidare? Hur blir det i ett klassrum om jag förhåller mig på samma sätt? Hur känns det att vara elev i mitt klassrum då? Vad gör motsägelserna med förtroendet?
Hej, jag har läst ditt långa mail. Vågar inte svara för mailadressen är inte betrodd. Jag tänker och känner. Håller en pedagogisk tanke och hand över ditt huvud. Fortsätt. A-M
SvaraRadera