måndag 5 december 2011

Mats Larsnäs inspirerar

Jag och min iPad. Varje dag. Skriver. Läser. Kalender. Mailen. iMessage. Tyda.se. Google. Fotar. Filmar. Fb. Bloggar. Gör enkla bilder. Tänker med orden. Minns med orden.

Kan jag använda detta i min verksamhet? Jag vill ska använda detta i min verksamhet.

Interaktivitet.

Wikipedia i skolan! Det vi gör här är viktigt och intresserar andra. Vi jag bidrar. Internet tar skolan ut i världen, vilka möjligheter.

Återkoppling feedback bekräftelse kan kompisar föräldrar rektor simlärare farmor lärare ge via bloggen. Jag , min klass, min skola är en del av samhället världen.

Den inneboende trögheten i skolans organisation. IT-lösningar anpassade för en hel kommuns verksamhet, äldreomsorg, vård, socialtjänst, upphandling. Har dessa verksamheter samma behov? Jag frågade, när tror du skolan kommer ligga i linje med företagen när det gäller IT? Nog aldrig riktigt i framkant. Då tänker jag att det borde den. Inte hopplöst efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar